wtorek, 6 stycznia 2015

GRUDNIOWE PODSUMOWANIE MIESIĄCA

        W grudniu udało mi się przeczytać dziewięć książek, co uważam za dosyć dobry wynik, ze względu na święta i przygotowania do nich, czyli wypieki, sprzątanie i jeszcze raz sprzątanie. Ale myślę, ze nie jest tak źle.

1. Victoria Alexander - "Komedia świąteczna"
 
       Jest to książka, którą wypożyczyłam z biblioteki zachęcona świąteczną atmosferą i trochę zabawnym opisem. Wprawdzie czyta się szybko, ale nie tylko na tym rzecz polega, miało być zabawnie, a zabawnie wcale nie było. Oczekiwałam fajnej, lekkiej opowieści, a dostałam nudne romansidło. Świątecznie nie jest, śmiesznie też nie. Ocena 3/10.
 
2. Tom McCarthy - "Resztki"
 
        Książka na którą długo polowałam, no i trafiłam na przeceniony egzemplarz -30%. Zawiodłam się, lektura momentami przyciężkawa, nudna. Główny bohater irytujący. Ale cóż tak miało być, autor miał dobry pomysł, który do końca zrealizowany jest tak jak powinien być. Bohater po wypadku zachowuje się strasznie dziwnie, momentami czułam się tak samo chora jak główna postać. Autor doskonale opisał rozterki człowieka po wypadku, jego walka z codziennością po tak poważnym urazie. Ocena 5/10.
 
3. Neil Gaiman - "Odd i lodowi olbrzymi"
 
         Historia chłopca, który spotyka troje zwierząt - niedźwiedzia, lisa i orła. Opowiadają mu one swoją historię. Chłopiec musi wyruszyć w długą podróż aby pomóc zwierzętom i sobie. Książka ciekawa, czyta się bardzo szybko. Bajka dla małych jak i tych dużych dzieci. Pozwala przenieść się nam do baśniowej krainy. Pięknie wydana z niesamowitą szatą graficzną. Ocena 5/10.
 
4. Stefan Darda - "Czarny Wygon. Tom 1"
 
 
Pierwszy tom "Czarnego Wygonu" obejmuje dwie powieści "Słoneczna dolina" i "Starzyzna". Lektura obowiązkowa dla miłośników powieści grozy. Wspaniała klimatyczna powieść, pełna tajemnic i zaskoczeń. Idealna. Gorąco polecam. Ocena 10/10.
 
5. Stefan Darda - "Czarny Wygon. Tom 2"
 
 
Drugi tom tak samo wspaniały jak pierwszy. Zawiera dwie powieści "Bisy" i "Bisy II", oraz opowiadane "Słowa Czarnego". Kolejne bardzo udane kontynuacje, od których nie sposób się oderwać. Groza w najlepszym wydaniu. Pan Darda po raz kolejny pokazuje nam swój niesamowity talent. Książka idealna. Wspaniała! Ocena 10/10.
 
6. Sarah Gray - "Opowieść wigilijna o wampirach"
 
 
Uwielbiam "Opowieść wigilijną" i dlatego sięgnęłam po tą książkę. Dodatkowo lubię też książki o wampirach więc miłym zaskoczeniem okazała się ta lektura. Autorka w bardzo fajny sposób połączyła dwa światy. Lekka, ciekawa. Ocena 7/10.
 
7. Joe Hill - "Pudełko w kształcie serca"
 
 
Książka, którą bardzo chciałam zdobyć i udało się. Niesamowita opowieść o kolekcjonerze, który kupuje na aukcji internetowej ducha. Wspaniała historia człowieka, który musi zmierzyć się ze złym duchem i z demonami, które go dręczą. Niesamowita. Polecam. Ocena 10/10.
 
8. Stefan Darda - "Opowiem ci mroczną historię. Zbiór opowiadań grozy"
 
 
Jedne z najlepszych opowiadań grozy jakie czytałam. Stefan Darda po raz kolejny udowodnił mi, że jest polskim królem powieści grozy. Wszystkie opowiadania są niesamowite. Grozą powiewa.  Jednym słowem książka znakomita! Ocena 10/10.
 
9. Edward Rutherfurd - "Paryż"
 
 
Książka niesamowita, opowiadająca historię rodzin na tle Paryża. Przysłowie mówi: "Nie oceniaj książki po okładce" tu się nie sprawdza. Historia przedstawiona na kartach jest interesująca i nie ustępuje przepięknej oprawie. Idealna dla miłośników tegoż miasta. Ocena 9/10.
 
 
Prawdę mówiąc jest to jedenaście książek, nie dziewięć, zdecydowałam się na taką numerację, ze względu na to, że cztery powieści "Czarnego Wygonu" jest wydane w dwutomowych częściach. Cieszę się z ilości przeczytanych książek, tym bardziej, że udało mi się po świętach skończyć grube tomiszcze - czyli ponad 800-stronicowy "Paryż".
 
 
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz