piątek, 6 lutego 2015

NAJLEPSZE KSIĄŻKI PRZECZYTANE W 2014 ROKU

Mimo, że mamy już luty, postanowiłam napisać o 18 najlepszych książkach, jakie udało mi się przeczytać w ubiegłym roku. Jest z czego wybierać, bo w 2014 roku przeczytałam ich aż 162. Był to bardzo trudny wybór, ale po długich przemyśleniach moja lista prezentuje się następująco:

1. Dorothy Howell - seria z Haley Randolph
 
 
 
Niesamowita, przezabawna opowieść o Haley Randolph, dziewczynie zakochanej w torebkach. Są to powieści kryminalno-obyczajowe, które zdecydowanie potrafią poprawić humor.
Niestety w zeszłym roku udało mi się przeczytać trzy z czterech książek z serii (jeśli chodzi o drugą część, to postaram się ją przeczytać w tym roku). 
 
2. Meg Cabot - książki z serii "Papla"
 
 
 
Przezabawna seria, gdzie główna bohaterka - Lizzie jest prześmieszna, nie potrafi trzymać języka za zębami. Idealna na poprawę humoru. Książka, której czytanie to sama przyjemność.
 
3. Helen Fielding "Rozbuchana wyobraźnia Olivi Joules"
 
 
Niesamowita, przezabawna opowieść o tytułowej Olivii, która jest dziennikarką i chce koniecznie trafić na trop wielkiej afery.
 
 
4. Karen Wheeler - "Sama słodycz, czyli jak porzuciłam wysokie obcasy i zaczęłam nowe życie we Francji.", "Sam urok, czyli jak zakochałam się w sielskiej Francji", "Samo szczęście"
 
 
 
Niesamowite książki, dzięki ja którym również zakochałam się we Francji. Od nich właśnie zaczęła się moja miłość do tego kraju jak i do powieści o obcokrajowcach we Francji. Uwielbiam!
 
 
5. Stephen Clarke cykl z Paulem Westem
 

 
Moja najukochańsza seria. Przezabawna, z niesamowitym bohaterem próbującym odnaleźć się w obcym kraju. Rewelacja!! 
 
6. Stephen King "Pan Mercedes"
 
 
Jako wielka fanka Stephena Kinga muszę przeczytać wszystko co napisze. Do premier jego książek odliczam dni. "Pan Mercedes" to powieść, której bohaterowie próbują powstrzymać zabójcę. Wspaniała, odliczam dni do kolejnej części, która ma się ukazać już w czerwcu tego roku.
 
7. S. J. Bolton - seria z Lacey Flint
 
 
Niesamowite kryminały, w których zbrodnie może rozwikłać tylko młoda policjantka Lacey Flint. Książki, których kontynuacje są jeszcze lepsze od poprzednich.
A w tym miesiącu kolejna część. Już 17 lutego. Odliczam dni do premiery.
 
 
8. Joe Hill "NOS4A2"
 
 
Kolejna niesamowita powieść tego autora. Horror, który czyta się z wielką przyjemnością. Doskonała fabuła i wspaniale rozbudowani bohaterowie. Hill po raz kolejny udowadnia nam, że jest mistrzem w tym co robi.
 
9. Nele Neuhaus "Śnieżka musi umrzeć"
 
 
Co tu dużo pisać. Kryminał idealny. Jestem pod wielkim wrażeniem tej książki, jednym słowem jest znakomita.
 
10. Wojciech Cejrowski "Wyspa na Prerii"
 
 
Zdecydowanie najlepsza pozycja literatury podróżniczej. Rewelacyjna książka od której nie sposób się oderwać.
 
11. Joe Hill "Upiory XX wieku"
 
 
Wspaniałe opowiadania z pogranicza horroru i fantastyki. Książka ma niesamowity klimat, przypominający stare dobre horrory. Zdecydowanie polecam fanom tego gatunku.
 
12. Jordan Belfort "Wilk z Wall Street"
 
 
Wspaniała, zachwycająca, idealna w każdym calu. Uwielbiam tą książkę zarówno jak i film. Już niedługo mam zamiar przeczytać kontynuację tej powieści, która od dawna woła mnie z półki.
 
13. Stephen King "Przebudzenie"
 
 
Elektryzująca powieść mistrza horroru. Co tu dużo pisać, wszystko co jest autorstwa Kinga jest znakomite.
 
14. Felix J. Palma "Mapa nieba"
 
 
Książka, która jest arcydziełem. Coś przecudnego. Idealna pod każdym względem. Jest to druga część trylogii wiktoriańskiej.
Podobno już w kwietniu premiera ostatniej części. Jest to najbardziej wyczekiwana przeze mnie książka w tym roku.
 
 
15. Stefan Darda "Dom na wyrębach"
 
 
Moje pierwsze zetknięcie z tym autorem, które skończyło się moim uwielbieniem do jego twórczości. Wspaniała powieść, w której naprawdę wieje grozą.
 
 
16. Joe Hill "Pudełko w kształcie serca"
 
 
Najlepsza książka tego autora. Wciągająca od pierwszych stron, naprawdę bardzo ciężko się od niej oderwać.
 
 
17. Stefan Darda - cykl "Czarny Wygon"
 
 
Wspaniały, wciągający cykl. Posiada wszystko, co powinna mieć idealna powieść grozy.
 
 
18.Stefan Darda "Opowiem ci mroczną historię. Zbiór opowiadań grozy"
 
 
Niesamowite opowiadania, jedne z najlepszych jakie czytałam. Ukłony dla autora.
 

Serie książek, traktowałam jako jedną pozycję, ponieważ nie sposób wspominać o książce, której części tworzą całość.
Rok 2014 uważam za bardzo udany pod względem czytania. Obfitował w wiele bardzo dobrych , ja i niestety parę bardzo słabych pozycji. Jak to u mola książkowego uważam, że mogło by być ich jeszcze więcej. Niestety ciągle pojawiają się nowe książki z którymi chciałabym się zapoznać, a tu na półkach czekają jeszcze te nieprzeczytane. No ale trzeba się w tym roku sprężyć, żeby spełnić wyzwania, jakie postanowiłam spełnić w tym roku.
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz