poniedziałek, 16 marca 2015

"Mara Dyer. Tajemnica" Michelle Hodkin

Na pierwszy rzut oka, okładka przyciągająca uwagę. Mieniąca się, gdzie widoczna jest lepiej kiedy skierujemy ją pod światło. Okładka idealnie wpasowująca się do tytułu - a mianowicie tajemnicy. Opisy na okładce mają opalizujące kolory. Po prostu cudo.
W środku - pierwsze co się rzuca w oczy, to czcionka jaką ta książka została napisana - całkowicie inna, jeszcze nie spotkana przeze mnie w dotąd w żadnej lekturze.
Cudo, wydanie dopieszczone do granic możliwości.

No i teraz pora na to, aby napisać dlaczego sięgnęłam po tą książkę.
Po pierwsze - siostra, kiedy w jednym z jakiś czasopism (nazwy nie pamiętam) wypatrzyła reklamę Mary Dyer i co oczywiste zaciekawiła mnie tą książką.
Po drugie - oczywiście Internet- wszelkie rodzaje blogi, vlogi (w tym również te zagraniczne).
Ochy i achy po przeczytaniu tej książki tylko (co oczywiste) zachęciły mnie do sięgnięcia po nią.

No i musiało minąć trochę czasu zanim ją zakupiłam, bo oczywiście zawsze wychodzi wiele nowości na rynek wydawniczy i czasami bardzo trudno wybrać książki, które mają pierwszeństwo zakupu.  No i kupiłam dopiero w lutym tego roku i przeczytałam dopiero w marcu.
Do lektury podchodziłam sceptycznie - młodzieżówka, bardzo popularna (za bardzo zachwalana ?)- może mi się nie spodobać.
Teraz wiem, że do lektury powinnam się zabrać wiele, wiele wcześniej.

Historia opowiada o szesnastoletniej Marze Dyer - dziewczynie, która po tragicznym wypadku przeprowadza się wraz z rodziną do Los Angeles.
Po tragedii tej dziewczyna nie może dojść do siebie. Zginęła jej przyjaciółka (Rachel), chłopak (Jude) i nielubiana przez nią koleżanka (Clarie). Nie pamięta czemu znajdowała się w tym miejscu i  jak doszło do tragedii. Mało tego od tej pory zaczynają się dziać z nią dziwne rzeczy, zaczyna mieć halucynację i nie potrafi wytłumaczyć niektórych swoich zachowań. Ma ogromne wsparcie ze strony swojej rodziny, która dla niej zmienia swoje życie.
Jednak to nie pozwala jej pogodzić się z traumą i stara się nie mówić nikomu o swoich problemach.
Podczas pierwszego dnia w szkole, którego ogromnie się obawia, poznaje Noaha - chłopaka do którego coś ją ciągnie, ale równocześnie wie, że nie powinna zawierać z nim bliższej znajomości.
Ma on nieciekawą opinię łamacza serc i to głównie sprawia, że Mara stara się go unikać.
Oczywiście na horyzoncie zjawia się zazdrosna była dziewczyna, która zrobi wszystko, żeby nowa sympatia jej byłego doznała jak największego upokorzenia.

Mara stara poradzić sobie z nowym życiem, ale jest to dla niej ogromnie trudne. Tragedia, którą przeżyła jako jedyna, nie daje jej spokoju. Dziewczyna chce przypomnieć sobie moment wypadku, aby w jakiś sposób poradzić sobie ze stresem i wyjaśnić dręczące ją koszmary i omamy.
Jest przerażona całą sytuacją.

Opowieść wciągnęła mnie do reszty od samego początku. Autorka stworzyła niesamowity klimat owiany tajemniczością. To co się dzieje w tej książce jest niesamowite.
Mamy w niej głównie pełną zagadek główną bohaterkę i chłopaka, który próbuje do niej dotrzeć.
Zdarzenia w tej książce prowadzą do zaskakującego końca. Dosłowne wbiło mnie w fotel.

Książka ta jest dla mnie ogromnym zaskoczeniem, oczywiście pozytywnym. Mimo wielu fanów tej książki obawiałam się, że nie przypasuje się w mój gust, bo jak wiadomo nie każdemu podoba się to samo. Teraz mogę tylko mogę być zła sama na siebie, bo tak cudna powieść czekała w kolejce, stanowczo za długo.

Teraz kolejne książkowe zakupy będą głównie pod hasłem drugiej części, a mianowicie - "Mara Dyer. Przemiana".


"Mara Dyer. Tajemnica" to wyśmienita powieść dla ludzi w każdym wieku.
Każdy znajdzie w niej coś dla siebie. Nie sposób nie polubić bohaterów książki i klimatu jaki stworzyła autorka. Tajemniczość jaka dosłownie kipi z kart powieści, wciąga czytelnika i nie pozwala się od niej oderwać. Jest to zaskakująca historia jaka zawłaszcza sobie czytelnika swoją oryginalnością i prostym językiem jakim autorka opowiada tą historię.
Czyta się ją niebywale szybko i tak jak główna bohaterka nie zauważamy upływu czasu.
Jest to ZDECYDOWANIE książka GODNA POLECENIA.
Wciąga i nie pozwala się otrząsnąć. Po zakończeniu chce się więcej.
   Ocena 10/10.



9 komentarzy:

  1. Chyba jednak to nie historia dla mnie. Opowieści o nastolatkach najprędzej mnie irytują ostatnimi czasy. Dlatego podziękuje. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może jednak kiedyś się skusisz :)
      Pozdrawiam

      Usuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam Mare Dyer! Wspaniała książka :). Już nie mogę się doczekać aż sięgnę po drugi tom ;).
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Również niecierpliwie czekam, ciekawe czy kontynuacja dorówna pierwszej części :) A podobno premiera trzeciej części już w czerwcu.
      Pozdrawiam

      Usuń
  4. Mam dwie części i czekają żeby je przeczytać :)
    Pozdrawiam :)
    ps obserwuję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie przeczytaj w pierwszej kolejności ;) Bo niedługo (podobno w czerwcu) trzecia część.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  5. Mnie też przyciąga ta okładka jest cudowna. Słyszałam o niej wiele dobrych opini i strasznie chce ją przeczytać. Mam nadzieje że mnie również tak spodoba :)http://tiggerssreads.blogspot.com/?m=1

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie ta seria wciąga, niedługo przymierzam się za drugą część. Jestem ciekawa Twojej opinii o tej książce. Pozdrawiam :)

      Usuń