piątek, 20 marca 2015

Stefan Darda "Opowiem ci mroczną historię"

 
Stefan Darda to moje odkrycie ubiegłego roku. Po przeczytaniu pierwszej książki tego autora "Dom na wyrębach", dosłownie zakochałam się w jego twórczości. Więc niewiele myśląc w jak najkrótszym czasie uzupełniłam biblioteczkę jego książkami.

"Opowiem ci mroczną historię" to wydana 26 listopada 2014 roku, nakładem wydawnictwa Videograf. Zawierająca dziewięć opowiadań grozy. Ilustracja na okładce jest niesamowita - autorstwa Dariusza Kocurka, który z Panem Dardą współpracują przy każdej książce.

Opowiadania o mrocznym klimacie niekiedy potrafią zaskoczyć.
Autor spisał się na medal tworząc historię ludzi, którzy w swoim codziennym, zwykłym życiu stykają się z rzeczami strasznymi, nieraz nadprzyrodzonymi lub po prostu zmagają się z własnymi demonami.

Książka wciągnęła mnie bez reszty i śmiało mogę stwierdzić, że są to jedne z najlepszych opowiadań grozy jakie dotąd czytałam. Trzymają one naprawdę wysoki poziom i nie sposób wybrać tego jednego, który najbardziej przypadł mi do gustu. Wszystkie są jak dla mnie wspaniałe, chociażby "Nika" - opowiadanie, które wprost uwielbiam, dające nam nowe spojrzenie na jakże popularny temat poruszany w powieściach grozy, a mianowicie - wampiry; czy "Pierwsze z kolei", w którym nie znajdziemy duchów, demonów, lecz coś o wiele bardziej przerażającego, bo ludzkiego.
Długo mogłabym się tu rozpisywać o wspaniałościach tej książki i opowiadaniach, które niejednokrotnie zwaliły mnie z nóg.
Autor pisząc w bardzo lekki sposób serwuje czytelnikowi ucztę, która moim zdaniem, zadowoli nawet najbardziej wybrednego czytelnika.
Każdy najdrobniejszy szczegół jest dopracowany do granic możliwości, dzięki czemu otrzymamy opowiadania na najwyższym poziomie.

Stefan Darda to pisarz idealny, który potrafi poprowadzić akcje w taki sposób aby zaintrygować czytelnika i sprawić, że kończąc jego książki nie czujemy, że ich lektura nas zawiodła.
To jak autor dozuje napięcie i potrafi zaskoczyć nas powoduje, że będę wyczekiwać każdej jego książki z niecierpliwością.
Dla mnie mistrzostwo świata, jako fanka Stephena Kinga mogę stwierdzić, że Darda dorównuje talentem Wielkiemu Mistrzowi. W swój własny, niesamowity sposób opisuje każdą historie naprawdę doskonale.

Jest to dla mnie wielkie zaskoczenie, ponieważ starałam się nie sięgać po książki polskich autorów i teraz już wiem, że to był błąd. I to dzięki Panu Dardzie zaczęłam czytać rodzimych pisarzy, i bardzo mu za to dziękuję.

Zachęcam wszystkich do zapoznania się z twórczością tego autora, bo naprawdę warto. Wydania jego książek są dopieszczone w każdym szczególe i oprócz tego, że zachwycimy się treścią, będą się pięknie reprezentować w naszej domowej biblioteczce. Są to lektury do których się wraca. Klimatyczne, pełne napięcia i tajemnic.

"Opowiem ci mroczną historię" jest lekturą obowiązkową dla miłośników grozy, nie tylko ta książka ale każda inna jaką autor napisał.

Ocena 10/10.

2 komentarze:

  1. Uwielbiam opowiadania grozy! I po tak pozytywnej recenzji muszę mieć tę książkę :)

    OdpowiedzUsuń