piątek, 17 kwietnia 2015

Czerwona Królowa - Victoria Aveyard

 
Świat w którym istnieje podział na Srebrnych i Czerwonych. Srebrni, to posiadający srebrną krew ludzie, obdarzeni niesamowitymi mocami. Czerwoni to słudzy Srebrnych, którzy z powodu czerwonej krwi skazani są na życie w biedzie i nędzy. Jest to okrutny świat, gdzie kolor krwi decyduje o wartości człowieka, gdzie nie liczy się cierpienie niewinnych.
W nim żyje główna bohaterka -  Mare Molly Barrow, którą po osiągnięciu pełnoletności czeka przymusowa służba wojskowa. Jest to obowiązek, który muszą spełnić wszyscy mieszkańcy osiągający 18 lat nie posiadający pracy. Do tej pory jako złodziejka przynosi wstyd i hańbę swojej rodzinie, ponieważ to jedyne, co potrafi robić. Wydaje się być pogodzona ze swoim losem, do czasu, aż jej przeznaczenie zmienia się, kiedy odkrywa w sobie potężną moc, którą musi nauczyć się okiełznać i zrozumieć.

Autorka stworzyła okrutną wizję świata, który mimo iż dla niektórych zdaje się być idealnym, dla większości jest pełen udręk i cierpienia.
Świat, który przeraża, gdzie śmierć może niespodziewanie dopaść każdego. Pełen nieufności, niepokoju, w którym
życie z góry skazane jest na porażkę. Gdzie bezwzględny władca poprzez strach chce utrzymać porządek, aby nie dopuścić do buntu uciśnionego ludu.
A wśród nich dzielna bohaterka, która musi odnaleźć się w nowej rzeczywistości, po to aby ochronić własną rodzinę.

 
Książka wciągnęła mnie od pierwszych stron. Sprawiła, że akcja pochłonęła mnie do reszty, dosłownie nie mogłam się oderwać. Pełna zwrotów akcji, tajemnic, manipulacji, trzymająca w napięciu. Klimat rodem ze średniowiecznego zamku umieszczony w przyszłości. 
Czytałam ją jednym tchem, ciekawość jaką we mnie wzbudziła była ogromna. Z jednej strony nie mogłam doczekać się końca, a z drugiej żałowałam, że nie jest grubsza.
Już chcę kolejny tom !!
Niesamowita.
Powieść dla każdego, kto lubi być zaskakiwany.
I ta okładka - przepiękna.
Zdecydowanie polecam.

Ocena 10/10.
 

25 komentarzy:

  1. Również uwielbiam tę książkę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pozostaje nam teraz czekać na drugą część :)

      Usuń
  2. Co ja bym dała, by móc w końcu zapoznać się z tą książką... Pozostaje mi nadzieja, że mój budżet nieco odżyje i będę mogła sprawić sobie egzemplarz :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja kupiłam ją na sporej promocji na arosie i dałam za nią nieco ponad 22zł, ale opłacało się wydać na nią każdą złotówkę :)

      Usuń
  3. Dobra książka. Jeśli jeszcze nie czytałaś "Rywalek" Kiery Cass to gorąco polecam, bo ma bardzo podobny klimat. :)

    Zapraszam of-books-and-coffee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie sięgnę po "Rywalki", zajrzałam na bloga i obserwuje :) Pozdrawiam

      Usuń
  4. To kolejna pozytywna recenzja tej książki. Muszę ją przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gorąco polecam, na pewno się nie zawiedziesz :)

      Usuń
  5. Nie pozostaje mi nic innego, jak zapolować na tę książkę i przeczytać :) Mam nadzieję, że i mnie tak oczaruje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam, mam nadzieję, że zauroczy cię tak jak mnie :)

      Usuń
  6. Mi również książka bardzo się podobała mimo, że niekiedy bywała dość przewidywalna :) Mare stała się jedną z moich ulubionych damskich bohaterek :)

    http://zagoramiksiazek.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Muszę w końcu zabrać się za tę książkę, bo jestem jej naprawdę ciekawa :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam. Już jestem ciekawa Twojej recenzji :D

      Usuń
  8. Miałam ochotę przeczytać tą książkę, ale teraz już sama nie wiem. Mimo twojej bardzo pozytywnej opinii, spotkałam się jeszcze z innymi, negatywnymi :/

    www.magicznerecenzje.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Również podchodziłam z lekką obawą do czytania tej książki, od początku zachwalana, a tu nagle tyle złych komentarzy, no ale cóż przeczytałam i się opłacało :)

      Usuń
  9. Kocham tę książkę! Szkoda, że trzeba tak długo czekać za kontynuacją :/ Miejscami mnie denerwowała ale za całość zasługuje na najwyższe noty :D
    + zapraszam do siebie http://find-the-soul.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Również nie mogę się doczekać kontynuacji :)

      Usuń
  10. Różne opinie już słyszałam o tej książce i mam mieszane uczucia co do niej, w każdym razie przeczytam i sprawdzę czy mi się spodoba :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobre podejście ;) Życzę miłej lektury :)

      Usuń
  11. Mi też "Czerwona królowa" się bardzo podobała. Również czekam na kolejny tom! :)

    http://przystanek-bookstock.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z tego co słyszałam premiera drugiej części ma być w 2016 roku, więc trochę poczekamy. Ale warto! :)

      Usuń
  12. Muszę przyznać, że mnie też wciągnęła. Pochłonęłam ją jednego dnia i nie powiem, żeby mi się nie podobała. Ale chyba aż tak mocno mnie nie zachwyciła. Na pewno przeczytam kolejny tom i szkoda, że trzeba na niego tyle czekać. Ale faktycznie ta książka coś w sobie ma. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Po takim zakończeniu już zacieram ręce, ciekawe co autorka jeszcze wymyśli ;)

      Usuń