wtorek, 14 kwietnia 2015

"Mapa Czasu" Felix J. Palma

"Mapa czasu" to pierwsza część Trylogii Wiktoriańskiej.
Opowiada losy bohaterów mieszkających w Londynie w XIX wieku.
Narrator, który jak sam podkreśla wszystko widzi i wszystko wie, w niebywale intrygujący sposób przedstawia nam ich historię.
Znajdziemy w niej:
Andrew Harringtona - który chce przenieść się w przeszłość, aby uratować swoją ukochaną przed Kubą Rozpruwaczem;
H.G.Wellsa - który jest podziwianym pisarzem, którego powieść "Wehikuł czasu" podbiła salony i skłoniła ludzi do rozważań czy podróże w czasie są możliwe;
Gilliam Murray - który jako właściciel przedsiębiorstwa "Podróże w czasie Murraya", odkrywa przed Londyńczykami zagadki przeszłości - a dokładnie 2000 roku,
i wielu, wielu innych bohaterów, których historie splatają się, wzajemnie wpływając na ich losy.

Autor poruszył tu niewątpliwie ciekawy temat jaki jest podróżowanie w czasie, czyli coś, co intryguje ludzkość od bardzo dawna. Umiejscowił wydarzenia w epoce "pary i elektryczności", która przyniosła pełno rewolucyjnych odkryć. Ludzie w tamtym okresie zaczęli inaczej postrzegać świat, zastanawiali się nad położeniem człowieka we wszechświecie.

Jestem urzeczona sposobem jakim autor przedstawił mi niebywale ciekawą historię, w której przybliża nam życie w czasach wiktoriańskich i wplata w fabułę kilka osobistości żyjących w XIX wieku. Oczywiście oprócz H.G.Wellsa, znajdziemy tam wzmianki na temat A.C Doyla, Juliusza Verna, czy Kubę Rozpruwacza. W powieści jako jedna z postaci pojawia się Joseph Carey Merrick, w tamtym wieku znany jako Człowiek Słoń.

Palma stworzył powieść rozbudowaną, pełna wielu wątków, która uwiodła mnie swoim pięknem.
Ujął mnie tym, jak stworzył postacie oraz otaczający ich świat.
Każde zdanie jest odpowiednio wyważone, nie tylko po to, aby porwać nas w wir wydarzeń, ale też zachwycić stylem wypowiedzi. Jest to zachwycająca opowieść która łączy powieść podróżniczą, fantastyczną z przecudnym romansem.
Jest ona lekturą wymagającą od czytelnika pełnego skupienia i którą należy czytać powoli, aby smakować każde słowo, ponieważ styl w jakim pisze auto jest czymś wspaniałym.
Moim zdaniem to dzieło sztuki.
Chociaż na rynku wydawniczym pojawia się wiele wspaniałych powieści, "Mapa czasu" należy do tych najlepszych, z najwyższej półki.
Każda strona jest przesiąknięta niezwykłym klimatem wiktoriańskiego Londynu, pełnego ciemnych uliczek zatopionych we mgle.
Autor zabrał mnie w podróż z której nie chciałam już wrócić.
"Mapy czasu" nigdy dość.
Jest to powieść subtelna, wielowarstwowa, wysublimowana - po prostu idealna.
Jeżeli lubicie powieści wiktoriańskie, ta na pewno was zachwyci.
Druga część nosi tytuł "Mapa nieba", a trzecia to "Mapa chaosu", której premiera już 22 kwietnia!!
Już zacieram ręce na ostatnią część, ponieważ "Mapę nieba" pokochałam równie mocno jak "Mapę czasu".
GORĄCO POLECAM!!
Ocena 10/10!

9 komentarzy:

  1. Świetna recenzja, książka niedawno do mnie przyszła i nie mogę się doczekać aż się za nią zabiorę. Uwielbiam epokę wiktoriańską, a temat podróży w czasie zawsze szczególnie mnie interesował, po tak pochlebnej opinii, coś czuję, że i mnie zachwyci :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję :) Życzę przyjemnej lektury :)

      Usuń
  2. Z przyjemnością dam jej szansę jak tylko wpadnie mi w ręce :P

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie miałam jeszcze okazji czytać książki z wątkiem podróży w czasie, ale ta może być ciekawa :) Będę miała na uwadze ten tytuł :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie ta książka jest warta uwagi :)

      Usuń
  4. Książka o podróżach w czasie i ja o niej nie słyszałam? :O Stoczyłam się... ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wygląda na to, że musisz nadrobić zaległości :) Pozdrawiam

      Usuń