wtorek, 21 kwietnia 2015

"W butach Valerii" Elisabet Benavent

Valeria to pisarka, która ma problemy z napisaniem kolejnej powieści, ponieważ dopada ją niemoc twórcza. Jej mąż Adrian, przysparza jej dodatkowych zmartwień nie poświęcając jej dostatecznej uwagi, przez co Valeria czuję się niepewnie w swoim związku. Nie czuje się kobieco, traci wiarę w siebie.
Dzięki trzem przyjaciółkom: Carmen, Lili i Nerei, bohaterka może oderwać się od problemów codziennego życia.

"W butach Valerii" jest to historia czterech przyjaciółek, które pomimo tego, że niesamowicie różnią się od siebie, wspierają się w każdym trudnym dla nich momencie.
Mamy rozwiązłą Lolę, powściągliwą Carmen, ułożoną Nereę i Valerię, nieco zagubioną i odrzuconą przez męża. Wszystkie służą radą i pomocą i każda z nich chce zaznać szczęścia w miłości.

Główna bohaterka to kobieta która jest postawiona przed trudnym wyborem, który zadecyduje o reszcie jej życia. Autorka ukazała rozterki kobiety, która zaślepiona pożądaniem, nie zawsze myśli racjonalnie. Mimo wielu problemów stara się znaleźć rozwiązanie zgodne z jej uczuciami.

Valeria, czasami niesamowicie irytowała mnie swoim niedojrzałym podejściem. Lekkomyślna działająca na zasadzie - "jak Kuba Bogu, tak Bóg Kubie" - tym samym szukając usprawiedliwienia dla swoich czynów. Mimo to, jest to ciekawa postać, z której rozterkami może utożsamiać się wiele kobiet - odrzuconych, niedowartościowanych w swoim związku.

Na uwagę zasługuje fakt, że zostajemy wprowadzeni nie tylko do życia Valerii, ale także jej przyjaciółek, których perypetie są równie ciekawe i intrygujące.

"W butach Valerii" to słodko - gorzka opowieść o trudnych wyborach, skomplikowanych relacjach i przyjaźni, która pomaga nam przetrwać ciężkie chwile.
Jest to książka, która zapewniła mi bezsenną sobotę. Wciągająca, lekka, momentami pikantna.
Jest to powieść, która nie zdobyła mojej sympatii i nie jestem pewna, czy będę kontynuować tą serię, chociaż muszę przyznać, jestem trochę ciekawa dalszych perypetii Valerii i jej przyjaciółek.
Czas pokaże, niemniej polecam ją czytelniczkom, które są ciekawe rozterek sercowych Valerii i jej przyjaciółek.
Ocena 5/10. 

19 komentarzy:

  1. Nie słyszałam do tej pory o tej książce... może kiedyś, jeżeli przypadkiem wpadnie w moje ręce, to po nią sięgnę ;) Miłego dnia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może kiedyś skusisz się na nią ;) Również życzę miłego dnia :)

      Usuń
  2. Czasami siegam po tego typu lektury,mimo iz nie jestem ich fanka,jednakze czasem zdarza sie,ze to wlasnie takie ksiazki zaskakuja mnie najbardziej,wiec moze i z ta byloby podobnie. Jesli tylko bedzie dostepna w mojej bibliotece,to wypozycze i sie przekonam. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Ostatnio już gdzieś się z tą książką spotkałam, ale muszę przyznać, że jest bardzo daleko na mojej czytelniczej liście ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może kiedyś wpadnie w Twoje łapki, ale jeśli się tak nie stanie, to nie masz czego żałować ;)

      Usuń
  4. Nie do końca przepadam za tego typu literaturą. Ale fajna, treściwa i zwięzła opinia :)
    Obserwuję i zapraszam do mnie.

    LimoBooks :) (książki)
    Photonette ^^ (zdjęcia)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za miłe słowa :) Ostatnio czytam nieco inne książki, ale miałam ochotę na typową kobiecą książkę. ;)

      Usuń
  5. Czasami mam chęć na tego typu książki, ta mnie zainteresowała, więc chętnie przeczytam. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może Tobie bardziej przypadnie do gustu niż mi ;)

      Usuń
  6. Nadal nie miałam okazji przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Słyszałam o tej książce, ale kompletnie nie mam na nią ochoty :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie czytając jej nic nie stracisz, podejrzewam, że pod koniec miesiąca nie będę pamiętała o czym ona była. ;)

      Usuń
  8. Nie czytałam tej książki,ale z chęcią przeczytam jeśli znajdę gdzieś w bibliotece/księgarni,bo nawet mnie zaciekawiła :D
    Obserwuje i Pozdrawiam,Julka
    http://karmeloweczytadla.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Widziałam już gdzieś tę książkę, ale niezbyt mnie do niej ciągnie. Chyba sobie odpuszczę :)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  10. Cześć :) Zostałaś nominowana do LBA http://of-books-and-coffee.blogspot.com/2015/04/liebster-blog-award.html

    OdpowiedzUsuń
  11. Zostałaś nominowana przeze mnie do Liebster Blog Award, szczegóły na moim blogu:
    www.magicznerecenzje.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń