piątek, 15 maja 2015

NIEKSIĄŻKOWO, czyli parę słów o PUZZLACH WASGIJ

Puzzle Wasgij - Co to takiego? - spytacie. Przeczytajcie proszę WASGIJ od końca - i co wam wychodzi? Jigsaw, czyli układanka. Są to puzzle nieco inne niż tradycyjne, a mianowicie, nie układamy obrazka jaki znajduje się na pudełku. Jest on wskazówką tego, co macie ułożyć.
W serię Wasgij wchodzą:
- Wasgij Mystery - czyli - co stanie się za chwilę?
- Wasgij Destiny - podróż w czasie, jak sytuacja z obrazka będzie wyglądać w przyszłości.
- Wasgij Original - otrzymujemy obraz widziany z perspektywy osoby wskazanej na obrazku.
- Wasgij Imagine - co stanie się z postaciami, daną sytuacją, jeśli to co sobie wyobrazimy stanie się rzeczywistością.
Może to się wydawać skomplikowane, ale wszelkie wskazówki, dotyczące układanki znajdziemy na pudełku.

Serię Wasgij odkryłam parę lat temu, kiedy to Trefl wypuścił sześć wzorów znanej za granicą serii. Są to puzzle, których układanie sprawia mi jeszcze więcej frajdy, niż układanie standardowych układanek. Niestety Trefl zaprzestało ich produkcji, przez co puzzle w polskiej wersji językowej możemy kupić jedynie na allegro. Ja niestety zgapiłam się i brakuje mi jednej (dokładnie Niedzielni kierowcy) i niestety nie mogę nigdzie jej znaleźć.

Puzzle, które posiadam z Trefla:
1. Salon Piękności

2. Targ Staroci

3. Letni Festyn

4. Mecz Piłki Nożnej

5. Nowa Dekoracja 

Jednak wersję angielską można kupić w przeróżnych sklepach internetowych, zajmujących się dystrybucją puzzli (np. puzzle-sklep.pl), czy na empik.com lub na allegro.pl. 
Puzzle Jumbo Wasgij ostatnio udało mi się kupić na niesamowitej promocji, na empik.com. 
Są to puzzle:
Wasgij Mystery - Wiosenne porządki (Spring Has Sprung!)
Wasgij Destiny - Męczarnia na głównej ulicy (High Street Hassle)
Wiosenne porządki już ułożone, jutro zabieram się za Męczarnie na głównej ulicy. Ale nie obawiajcie się, nie pokażę wam efektu końcowego. Nie ma nic gorszego, niż pokazanie ukończonych puzzli WASGIJ. To najgorsza zbrodnia!! Nigdy tego nie róbcie!!

Wydawać by się mogło, że puzzle kolorowe, przeznaczone dla dzieci. Nic bardziej mylnego, układają je dorośli i dzieci z całego świata, i uwierzcie mi dla fana puzzli, chyba nie ma nic lepszego, niż układać obrazek, który układamy ze wskazówkami z pudełka i do samego końca nie wiemy co będzie on przedstawiał. Finalny efekt jest naprawdę cudny i zazwyczaj humorystyczny. Naprawdę warto sięgnąć po ten rodzaj puzzli. Zachęcam was gorąco.


Życzę wam udanego weekendu :)

5 komentarzy:

  1. Hmm pierwszy raz słyszę o tych puzzlach. Narobiłaś mi na nie ochoty.

    OdpowiedzUsuń
  2. Brak mi czasu na czytanie, a co dopiero na puzzle :D Ale wydają się ciekawe, zawsze to jakieś urozmaicenie zwykłych puzzli ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam układać puzzle! Druga moja pasja po książkach :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie słyszałam o nich wcześniej, ale ciekawa sprawa!
    Kiedyś byłam naprawdę zakręcona na punkcie puzzli i układałam każde, które wpadły mi w ręce ^^
    Teraz też czeka na mnie jeszcze jedno opakowanie z przecudną ilustracją Disney Princess C:

    LimoBooks :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Lubię takie rozrywki, więc rozejrzę się za nimi :)

    OdpowiedzUsuń