sobota, 20 czerwca 2015

BOOKATHON 2015

BookAThon to maraton stworzony dla osób, które kochają czytać.
Organizowany jest przez trzy przewspaniałe osoby, które kochają czytać książki i tą pasją dzielą się z innymi. Są to:
Ewelina Mierzwińska (Blogkanał na Youtube)
Anita z Book Reviews (Blogkanał na Youtube)
Olga z Wielkiego Buka (Blogkanał na Youtube).

Trwa 7 dni, od 21-28 czerwca, przy czym ostatni dzień, jest dniem podsumowań.

W ciągu jego trwania do spełnienia jest 7 wyzwań:
1. Dokończ książkę, której nie skończyłeś.
2. Przeczytaj książkę, która czeka na Ciebie już kilka lat.
3. Książka z gatunku, po który najrzadziej sięgasz.
4. Książka, którą wybrała dla Ciebie inna osoba.
5. Przeczytaj książkę i obejrzyj jej filmową adaptację.
6. Bestseller, którego jeszcze nie czytałeś.
7. Przeczytaj w czasie BookAThonu co najmniej 1500 stron.

Wybrałam do tych wyzwań tylko 4 książki, z tego względu, że postanowiłam połączyć niektóre wyzwania.
A tak prezentuje się moja lista:

1. "Sekret aneksu numer 3" - Colin Dexter, czyli książka, którą nie skończyłam. Zaczęłam ją czytać jakieś dwa miesiące temu i nadal jestem na 24 stronie. Nie lubię zostawiać niedokończonych książek i przyznaję, że ta ostatnimi dniami mocno mnie irytowała stojąc na półce. Jest to idealny czas, żeby ją skończyć.

2. "Mężczyzna do towarzystwa" - Dominika Stec, czyli książka, która czeka na półce kilka lat i gatunek po który najrzadziej sięgam (romans).

3. "Terror na Manhattanie" - James Patterson i Michael Ledwidge, czyli książka wybrana przez inną osobę (a dokładnie - siostrę).

4. "Harry Potter i kamień filozoficzny" - J. K. Rowling, czyli przeczytaj książkę i obejrzyj film oraz bestseller, którego nie czytałeś. Ta książka pasuje również do wyzwania - książka, którą wybrała dla Ciebie inna osoba - ponieważ jest to prezent od siostry.

Liczba stron - 1 224, niestety nie daje upragnionych 1500, ale jeśli uda mi się przebrnąć przez wybrane powieści ("Sekret aneksu.." zdecydowanie mnie przeraża), z mojego ogromnego stosu książek nieprzeczytanych, wybiorę jakąś lekką i przyjemną.

Bardzo się cieszę, że biorę udział w takim przedsięwzięciu i mam nadzieję na dobrą zabawę. Wszystkim osobom biorącym udział w BookAThonie życzę powodzenia!!

15 komentarzy:

  1. bardzo fajny pomysł. Powodzenia. Ja bym nie miała ochoty kończyć książki, której nie skończyłam kiedyś bo wiem że jest nudna.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety mam taki problem, że muszę kończyć książki, ponieważ wiele razy było tak, że okazywała się dobra, a ja akurat nie miałam na nią w dany dzień ochoty. Mam nadzieję, że "Sekret aneksu..." nie zastopuje mi pozostałych książek i uporam się z nią szybko ;) Pozdrawiam

      Usuń
  2. Niestety nie biorę udziału w Bookathonie, ale życzę wszystkim powodzenia! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję. Ostatnimi czasami wszyscy i wszystko przeszkadza mi w czytaniu!! Miejmy nadzieję, że przyszły tydzień będzie spokojny i uda mi się wszystko przeczytać. Pozdrawiam :)

      Usuń
  3. Hm, też chętnie wezmę udział, zdecydowanie ☻
    Chociaż ojej, z tą adaptacją może być problem i z gatunkiem, który rzadko czytam, bo to też romans, a ja nie trawię romansów ^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie romanse nie należą do najlepszego gatunku. O ile lekkie romansidła, w sumie bardziej obyczajówki z wątkiem romantycznym jestem w stanie przeczytać (ale nie za często ), o tyle te typowe romanse denerwują mnie strasznie. Pozdrawiam

      Usuń
  4. Pomysł naprawdę mi się podoba, jednak ja nie byłabym w stanie przeczytać 1500 książek w tydzień.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja nie stawiam sobie aż tak wysokiej poprzeczki jaką jest 1500 stron. O ile kiedyś tyle przeczytałabym spokojnie, ostatnio wszystko przeszkadza mi w czytaniu. I często jest tak, że lektura przerywana jest mi w połowie... uff jak ja tego nie lubię. A później już totalnie nie chce mi się czytać. Ale zapowiedziałam już wszystkim, że mają mi nie przeszkadzać w tygodniu z BookAThonem. Bo będę bić ;) Pozdrawiam

      Usuń
  5. Powodzenia! Już nie mogę się doczekać, po północy od razu startuję z czytaniem <3

    OdpowiedzUsuń
  6. W takim razie życzę powodzenia ♥ Mam nadzieję, że uda Ci się spełnić wszystkie zadania BOOKATHONu ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Biorę udział w tej zabawie i wybrałam 3 książki. Zobaczymy jak mi pójdzie, ponieważ pierwszy raz biorę udział w takiej akcji ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Fajne zajęcie na wakacje. Życzę tobie powodzenia i trzymam kciuki!
    Buziaki!
    www.filigranoowa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Życzę powodzenia ♥
    Ją choć strasznie kocham książki to jednak nigdy w takich akcjach nie osiągami tego co bym chciała
    :)
    http://ksiazkiponadniebo.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Trzymam kciuki żeby wszystko się udało, sama zastanawiam się nad wzięciem udziału w akcji :D

    Zapraszam do siebie :)
    http://poczytajmycos.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. zycze powodzenia!!!! poki co ma mco innego na glowei i nei dalaby mrady, ale za Ciebie trzymam kciuki!!

    OdpowiedzUsuń