czwartek, 29 października 2015

TYDZIEŃ Z HALLOWEEN - POWIEŚCI GROZY, KTÓRE CHCĘ PRZECZYTAĆ


Witam,
Dzisiaj książki z dreszczykiem, które bardzo chciałabym przeczytać.
Zaczynajmy!

"BADACZ POTWORÓW" i "KLĄTWA WENDIGO" RICK YANCEY

Opowieść o przerażających istotach z którymi Will Henry musi się zmierzyć. Od najmłodszych lat był on asystentem u doktora, który zajmował się badaniem potworów.
"Badacz potworów" i "Klątwa Wendigo" to tylko dwa tomy z czterotomowego cyklu zatytułówanego "Monstrumolog". Obecnie w Polsce są wydane tylko dwa tomy i mam nadzieję, że wydawnictwo Jaguar wyda pozostałe.
Serię tę mam w planach czytelniczych od roku i to właśnie pierwszy tom Monstrumologa będzie mi towarzyszył w Halloween.

"TO" STEPHEN KING

Małe miasteczko, które jest  nawiedzone przez tajemnicze TO. Pewne przerażające spotkanie, które po latach, zmusi do powrotu dorosłych już uczestników tego wydarzenia, po to,  aby zmierzyć się z najgorszym. 
Zapoznałam się już z większością powieści i zostało mi parę zbiorów opowiadań i dwie książki non-fiction Mistrza, ale to właśnie ta powieść jest moim największym wyrzutem sumienia. Przez lata wypatrywałam jej w bibliotece miejskiej, niestety bez skutku i parę miesięcy temu zakupiłam sobie własny egzemplarz. Teraz tylko pozostaje mi znaleźć czas, kiedy bez skrupułów będę mogła zasiąść do lektury. 

"DRACULA" BRAM STOKER

Kto nie znałby Draculi? Jako ogromna fanka wampirów, ale takich prawdziwych, łaknących krwi, od wielu lat planuję zabrać się za tę niesamowitą powieść. Uwielbiam film "Dracula" z 1958 roku, który zresztą powstał na podstawie tej powieści. W końcu będę musiała kupić sobie własny egzemplarz i zapoznać się z treścią. 




"POZA SEZONEM" JACK KETCHUM

 Reporterka wraz ze swoimi przyjaciółmi wybiera się do nadmorskiego kurortu, który stanie się dla nich miejscem przerażających wydarzeń. Będą musieli stawić czoła złu, a przede wszystkim walczyć o przetrwanie. 

Po tej książce mogę spodziewać się dosłownie wszystkiego. "Poza sezonem" zalicza się do horroru gore, czyli będzie brutalnie,  autor bardzo szczegółowo przedstawia morderstwa i wszelkie przejawy kanibalizmu. 

"PAN NA WISIOŁACH" PIOTR KULPA

Małe miasteczko, główny bohater, który chce poznać uroki życia na wsi i groza wiejąca z każdej strony. Zapowiada się znakomicie.
Koniecznie jeszcze do końca tego roku chce zapoznać się z trzema tomami "Mrocznego siedliska". Z tego co wiem, wydawnictwo Videograf przygotowało pakiety (cena 59,90), które do sprzedaży trafią już 4 listopada. 




"ONI" HABER OLGA
Dziennikarka Natalia chcąc poradzić sobie z problemami wybiera się do domku nad jeziorem. Tam udaje się znaleźć jej szczęście, do czasu kiedy okolica i jej mieszkańcy zaczynają być dziwni. Koszmary i uczucie, że jest obserwowana potęguje jej narastający strach. 

O tej książce już naczytałam się wiele dobrego, ale sama okładka i opis są na tyle zachęcające, że każdy miłośnik powieści grozy sięgnie po nią prędzej czy później. Ja, oczywiście do tej grupy należę.



"HARRY ANGEL" WILLIAM HJORTSBERG
Nowojorski detektyw zajmuje się sprawą zaginięcia, jednak przeradza się ona w największy koszmar o jakim mu się nie śniło. Powieść o okultyzmie, magii, morderstwie i tajemnicy. 
Wznowienie tej książki bardzo mi się podoba. A, że nie miałam dotąd okazji zapoznać się z treścią w najbliższych miesiącach postaram się to zrobić.


"ZGROZA W DUNWICH I INNE PRZERAŻAJĄCE POWIEŚCI" H. P. LOVECRAFT

Zbiór opowiadań grozy jednego z najlepszych i najbardziej znanych pisarzy. Co tu dużo mówić, muszę koniecznie przeczytać. Wydanie tej książki jest przepiękne. Brawa dla wydawnictwa Vesper.




"SZEPTY" DEAN KOONTZ


Kobieta, która wiedzie dotąd spokojne życie spotyka na swojej drodze mordercę. Jest on maniakiem słyszącym szepty. W jej życie wkrada się strach i przerażenie. Czy ucieknie przed polującym na nią mężczyzną?
Powieść tą kupiłam jeszcze na wakacjach, niestety nadal leży na półce nieprzeczytana. Ale bardzo ciekawi mnie fabuła tej książki i bardzo lubię książki Koontza. Więc wiem, że szykuje się naprawdę dobra lektura.


A Wy jakie książki macie w swoich planach czytelniczych?
Co planujecie czytać w Halloween?
Jestem tego bardzo ciekawa:)
Życzę miłego zaczytania !



Strachów i straszydeł bez liku - 
Rozkudłana czarownica,
Wilk, wyjący do księżyca,
Diabeł, rodem aż z Tasmanii,
I Drakula z Transylwanii,
Wampir wielki jak kanapa,
Wielka Stopa, Czarna Łapa,
Wilkołaki z jednej paki,
I skrzeczące ryboptaki,
I paskudne trzy ropuchy,
I ryczące wściekłe duchy,
I straszydeł zastęp spory,
I potwory, i upiory,
I ziejące ogniem smoki
Oraz inne obiboki.

Ludwik Jerzy Kern "Zabawa duchów"


9 komentarzy:

  1. "To" mam w planach. :) Z tych książek czytałam tylko "Draculę", który zresztą jest świetny. "Poza sezonem" kiedyś przeczytam... z naciskiem na kiedyś, bo to w końcu gore, więc chwilę sobie jeszcze odczekam. ;) Zainteresowały mnie "Szepty". :o
    ocean-slow.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Książkę Ketchuma też mam w planach. Dużo dobrego o niej czytałam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Oprócz książki Kinga nie znam żadnych z wymienionych przez ciebie pozycji i raczej nie są to lektury w moim guście ;)
    A Halloween mam w planach spędzić nie z książką, ale z serialem - The Walking Dead. Niedawno obejrzałam dwa pierwsze odcinki i już się niesamowicie wciągnęłam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przyznam, że nigdy nie oglądałam tego serialu. Jeśli jest wciągający, to może kiedyś obejrzę :) Pozdrawiam

      Usuń
  4. Kilka dni temu udało mi się kupić "Badacza potworów" i to właśnie tę książkę będę jutro czytać ;)
    Zainteresowały mnie jeszcze "Szepty", więc muszę sobie wpisać ten tytuł na listę :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja bym chciała "Wyklętego" Mastertona przeczytać, ale się boję!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie masz czego się bać ;) Czytałam tę książkę, w tym wydaniu z okropną okładką i nie była straszna. Dosyć ciekawa i dobrze mi się ją czytało :) Pozdrawiam

      Usuń
  6. Ja też bardzo chcę przeczytać "Draculę", ale mam tyle innych książek w kolejce, że po prostu nie wyrabiam.
    przystanek-bookstock.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też tak mam, "Draculę" odkładam już lata i kiedy kupuję książki zawsze znajdzie się jakaś inna, którą chcę bardziej. Oj, ciężki jest żywot mola książkowego ;) Pozdrawiam

      Usuń